Warsztaty pantomimy w Reinfeld

Wyjazd do Reinfeld

W dniach 20-23.08.2015 aktorzy z Teatru „Impuls” działającego przy  Gminnym Ośrodku Kultury w Kaliskach  gościli  w mieście partnerskim  w  Reinfeld  w Niemczech. W drogę wyruszyliśmy o godzinie 8.00. sprzed budynku Urzędu gminy gdzie pożegnali nas Pani sekretarz Gminy  Kaliska Bożena Jeleniewska,  Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kaliskach Mirosława Borucka,  rodzice i opiekunowie . Wyjazd odbył się w ramach współpracy polsko – niemieckiej trwającej już od ponad 15 lat. Współpraca ta dotyczy wymiany młodzieży, dorosłych, pracy w dziedzinie kultury i promocji.

Kilka słów o przygotowaniach do występu. Przygotowania do wyjazdu zaczęły się już  w połowie lipca. Dzieci uczęszczające na zajęcia kółka teatralnego ćwiczyły od 17 lipca do 18 sierpnia ruch sceniczny i pracę z rekwizytami, tak aby jak najlepiej przygotować się do zaprezentowania  sztuki pt. „Przebudzenie” swoim niemieckim kolegom.  Nad całością czuwał doświadczony instruktor teatralny Jan Radzewicz, bez którego przygotowania  do warsztatów nie miały by miejsca. Wyjazd miał na celu integrację dzieci i młodzieży z różnych zakątków świata. Dzieci z teatru impuls miały za zadanie nauczyć swoich niemieckich kolegów podczas wspólnych warsztatów tego samego, tak, aby wspólnie pod koniec ostatniego dnia zaprezentować publiczności z Reinfeld wypracowaną sztukę. Z optymistycznym nastawieniem do założonego sobie celu wyjechaliśmy 20 sierpnia br. w kierunku naszego partnerskiego miasta. Dzieci nie mogły się doczekać Reinfeld już w Piecach. Podczas drogi zatrzymaliśmy się na pyszny obiad w miejscowości Recz, po czym pojechaliśmy w dalszą drogę.

Po przyjeździe do Reinfeld, przywitaniu przez Burmistrza Miasta Heiko Gerstaman i Brittę Lammert- osobę od wielu lat zaangażowaną w wymianę partnerską. Zakwaterowaliśmy się w Alte Schule- Stara Szkoła, która pełni funkcję przedszkola oraz miejsca spotkań młodzieży. W miejscu tym spaliśmy przygotowywaliśmy się do przedstawienia oraz miło spędzaliśmy czas wolny. Tego samego dnia Britta zaprosiła nas na spacer brzegiem jeziora, gdzie mieliśmy okazję przejść się promenadą, zwiedzić okolicę szkoły, a także zrobić ciekawe zdjęcia. Po spacerze czekało na nas kliku znajomych niemieckich przyjaciół, którzy przygotowali pyszne kiełbaski z grilla.

Drugiego dnia czekało nas wiele pracy. Już o godzinie 11.00 odwiedzili nas pierwsi goście- miejscowa młodzież, która uczestniczyła w naszym wielogodzinnym warsztacie. Nad całością warsztatu czuwali: Jan Radzewicz oraz Angelika Kinowska. Po całym dniu nauki wystawiliśmy nasze przedstawienie przy okolicznej restauracji, na którą zaproszono gości z miasta partnerskiego z Niemiec. Britta zaprosiła na warsztaty dziennikarki z dwóch lokalnych gazet  tak aby nasza polsko-niemiecka współpraca została uwieczniona w materiałach prasowych.

Następnie ogromną niespodzianką dla dzieci był wyjazd nad Morze Bałtyckie, gdzie zażyliśmy orzeźwiającej kąpieli.

Trzeci dzień również nie odbiegał ilością atrakcji od poprzednich. Zaraz po śniadaniu pojechaliśmy do Hasa Parku- park rozrywki z mnóstwem rollercoasterów, zjeżdżalni oraz innych atrakcji. Wszyscy z wielkim uśmiechem na twarzach biegaliśmy od jednej do drugiej. Ciężko nam była stamtąd odjeżdżać… Po wyjeździe z Hansa Parku udaliśmy się na zakupy, gdzie wszyscy uczestnicy kupowali pamiątki dla siebie i swoich rodzin.

Czwartego dnia wstaliśmy wcześnie, aby spakować nasze bagaże, zjeść śniadanie i ruszyć w podróż powrotną. Po uroczystym pożegnaniu wsiedliśmy do busa i pojechaliśmy do Kalisk. Krótko po godzinie 18.00 pod Urzędem Gminy w Kaliskach czekali na nas Pani Dyrektor GOK Mirosława Borucka oraz rodzice dzieci.

Serdeczne podziękowania dla Pana Sławomira Janickiego Wójta Gminy Kaliska, za wsparcie i umożliwienie prezentacji przedstawienia pt: „ Przebudzenie„ dzięki wymianie Polsko- niemieckiej nasz wyjazd miał możliwość istnienia.

Podziękowania należą się również miastu partnerskiemu Reinfeld, które przyjęło nas z ogromną radością. Britta stworzyła nam cudowną i rodzinną atmosferę. Vielen Dank!!!

Ogromne podziękowania należą się opiekunom naszej wycieczki: Janowi Radzewiczowi, Angelice Kinowskiej, Monice Burdukiewicz- Miszewski oraz  Radkowi Ciemińskiemu.

Przez cztery dni z wielkim wysiłkiem i zaangażowaniem pracowali nad tym, aby dzieci czuły się bezpieczne podczas pobytu Niemiec.